Når man er flere om container loading

23 juni 2022 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er jo ingen garanti for, at man er det eneste firma, der loader den container, for det kan have været mest økonomisk smart, at man er flere om at fylde den, så man kan deles om udgifterne.

Måske bliver man ligefrem påduttet, at der er nogle andre – måske endda mere end en anden – man skal arbejde sammen med i denne forbindelse, fordi det bedste kan svare sig på den måde.

Man bemærker måske, at det ene firma ikke kan fylde containeren op så meget, som man må, hvilket vil give mest mening, når man skal sende den, så man får mest for pengene, hvorfor man må alliere sig med andre, der skal have sendt nogle ting i samme retning og måske hele vejen.

Så skal man sammen finde ud af, hvordan man loader den container bedst muligt.

container loading

Der skal være plads til alle ved container loading

Her giver det først og fremmest mest mening, at man forsøger at fordele tingene efter, hvem der ejer hvad, så det er nemmere at komme til, men tingene skal stadig fordeles på en måde, så der ikke bliver for meget vægt i et hjørne eller en side.

Så skal man også se på, hvad der er mest skrøbeligt og dermed, hvad der ikke kan tåle at være placeret nederst.

Det kan være svært at blive enige om, specielt hvis der er mange ting at gøre godt med, så man kan se, at det kommer til at blive et problem at få alle tingene med i samme container.

Hvem skal så gå med til at vente og først kunne loade godset ind i den næste container?

Det er jo ikke sikkert, at det er en tjeneste, man kan gengælde senere, og hver part mener nok, at deres varer er de vigtigste.

Men en løsning skal findes.

Flere Nyheder